
©2024 Dynanamic Chiropractic™ All Rights Reserved

NEWS / PROFESSION

CBS Pulls Out of Suit Against DC
ATTEMPT TO GET RESTRAINING ORDER FAILS

Editorial Staff

On April 3, 2003, Chiropractic Benefit Services (CBS) filed a lawsuit accusing Dynamic
Chiropractic of publishing an article that contained misinformation. In addition to the lawsuit, CBS
also filed for a temporary restraining order to prevent DC from publishing any articles regarding
CBS.

When the court heard the motion for the restraining order, the judge specifically asked CBS for
legal precedence that would allow him to restrain a national newspaper from publishing news
about CBS. When the CBS lawyers failed to provide even one case, the judge made it clear he had
no intention of granting the restraining order.

Having lost the first round, CBS quickly decided not to pursue further action. Before DC could even
respond, CBS filed to dismiss the lawsuit on May 7, just 34 days after it was filed.

JUNE 2003


